De examens voorbereid in gaan met een examentraining van Lyceo

Als ouder van een kind in het examenjaar wil je zo goed mogelijk helpen en zorgen dat je kind met vertrouwen het eindexamen ingaat. Dat kan lastig zijn, als het onduidelijk is wat jouw kind allemaal nodig heeft om dit jaar te halen. Lyceo kan hierbij helpen. Met een examentraining van Lyceo wordt jouw kind helemaal klaargestoomd voor de eindexamens.

Lyceo biedt door heel het land examentrainingen aan op vmbo-tl, havo en vwo niveau van alle vakken. Dit geldt voor alle tijdvakken tijdens de examens. Er is een ruim aanbod aan trainingen zodat het toegankelijk is voor iedereen. Een examentraining is geschikt voor leerlingen die moeite hebben met een bepaald vak, een goede cijferlijst nodig hebben voor hun vervolgopleiding of behoefte hebben aan extra zekerheid.

Hoe boek je een examentraining?

  • Kies een niveau
  • Kies een vak
  • Kies een locatie
  • Kies een training
Boek een examentraining 

Een Lyceo examentraining is een tweedaagse training waarin we alle examenstof behandelen, met de manier van vragen oefenen en we aan de slag gaan met het maken van oefenexamens. Tijdens de trainingen wordt alles stap voor stap uitgelegd en wordt de stof goed herhaald. Er is ruim gelegenheid om vragen te stellen en bepaalde onderdelen extra te oefenen.

Hoe ziet een examentraining van Lyceo eruit?

Een training bestaat uit een aantal blokken van ongeveer twee uur. Een blok begint met de theoriepresentatie. De presentatie geeft een overzicht van de stof en geeft daarnaast structuur door middel van handige stappenplannen. Aan de hand van het door Lyceo ontwikkelde stappenplan maakt de hoofdtrainer samen met de groep een opdracht, tijdens het blok van de voorbeeldopdrachten.

Tijdens het inleveropdracht blok, maken de leerlingen zelf de opdracht zonder hulp van anderen. De trainer kijkt de opdracht na en legt nadien de eventuele fouten klassikaal of individueel uit. Vervolgens komen de totaalopdrachten, deze worden aan het einde van de dag gemaakt en zijn bedoeld om alle stof te herhalen en de leerlingen zelfstandig te laten oefenen met het puntensysteem en het stappenplan.

De opdrachten worden gezamenlijk of individueel besproken/nagekeken. Als er tijd is wordt er een proefexamen geheel of gedeeltelijk gemaakt en besproken.