Het LVSi-keurmerk
Met trots laten wij je weten dat we het LVSi-keurmerk hebben behaald! Hier lees je meer over het keurmerk.
Kun jij extra ondersteuning gebruiken bij het maken van je huiswerk en het leren voor toetsen, zodat je vol vertrouwen de toetsweek ingaat? Dan kan huiswerkbegeleiding helpen. Meld je vóór 30 november aan voor huiswerkbegeleiding en ontvang de eerste 3 maanden 15% korting!
Meld je nu aan!Volgt jouw kind huiswerkbegeleiding of bijles op een van onze vestigingen? Dan heb je vast al een aantal keer contact gehad met de vestigingsmanager van de vestiging. Een vestigingsmanager heeft allerlei verschillende taken, maar met één gezamenlijk doel: samen met de begeleiders op de vestiging klaar staan voor jouw kind! Maar hoe ziet een dag van een vestigingsmanager er dan precies uit? En wat maakt het zo leuk om een vestigingsmanager te zijn? We gingen hierover in gesprek met een van onze vestigingsmanagers.
Vestigingsmanager Kathelijne werkt op een Lyceo vestiging in de omgeving van Heemstede. Zij werkt vanuit een persoonlijke passie en missie: ”Ik wist dat ik graag binnen het onderwijs werkzaam wilde zijn, en dan vooral het bieden van individuele hulp aan leerlingen die het écht nodig hebben.” Kinderen helpen en een maatschappelijke impact maken stonden voor Kathelijne bovenaan.
Kathelijne start haar dag met een overleg met de vestigingsmanagers uit dezelfde regio. Ze bespreken samen wat er speelt op hun vestigingen en wat de aandachtspunten zijn voor de komende periode. Vervolgens neemt zij contact op met ouders die hun kind hebben aangemeld voor een van de diensten op haar vestiging. Zo zorgt zij direct voor een persoonlijk gesprek met de ouders en leerling. Na de lunch bekijkt zij de lesverslagen en berichtjes van ouders en leerlingen in het leerlingvolgsysteem, zodat zij volledig op de hoogte is van alle leerlingen op haar vestiging. Vanaf 14:00 uur is het tijd om de vestiging klaar te maken voor de huiswerkbegeleiding. Ze zorgt altijd voor een opgeruimde vestiging en natuurlijk voor wat lekkers te eten en drinken voor haar leerlingen.
Wanneer de begeleiders ’s middags binnen komen op haar vestiging laat Kathelijne hen weten wat er speelt en welke leerling waar graag bij geholpen wilt worden. Daarnaast helpt zij zelf ook in de begeleiding en zorgt zij ervoor dat alle leerlingen geholpen worden met het maken van hun huiswerk, hun planning of het overhoren van toetsen. Het is maar net waar haar leerlingen die dag ondersteuning bij kunnen gebruiken Naast het begeleiden en overzicht houden over de begeleiders voert Kathelijne ook regelmatig intakegesprekken met geïnteresseerde ouders en leerlingen. In deze gespreken bespreekt zij hoe Lyceo kan ondersteunen bij het schoolwerk, door bijvoorbeeld het inzetten van huiswerkbegeleiding of bijles. Ook houdt zij evaluatiegesprekken met leerlingen en ouders van haar vestiging om te kijken of de begeleiding aangepast moet worden naar de behoefte van de leerling. Om 18:00 uur is de huiswerkbegeleiding op haar vestiging afgelopen en zorgt zij ervoor dat alle lesverslagen af zijn en de bijlessen weer ingepland staan. Daarna is het tijd om naar huis te gaan!
Als vestigingsmanager moet je een hoop ballen in de lucht weten te houden, maar je krijgt er ook ontzettend veel voor terug. Het persoonlijke contact maakt het werken als vestigingsmanager extra leuk voor Kathelijne. Zo werkt zij nauw samen met de begeleiders op haar vestiging die huiswerkbegeleiding en bijles geven. “Ik haal plezier uit het aansturen van begeleiders om de kwaliteit van de huiswerkbegeleiding hoog te houden. Ook zie ik op deze manier begeleiders zichzelf ontwikkelen, wat ik erg leuk vind om te zien.”
Maar niet alleen het contact met begeleiders vindt Kathelijne leuk aan de functie, sterker nog, ze geniet nóg meer van het contact met ouders en leerlingen. “Toch vind ik het leukste aan de functie om de schakel te zijn tussen ouders, begeleiders en leerlingen. Daarbij zie ik hoe leerlingen steeds meer vooruitgang maken in studievaardigheden en schoolresultaten.” Uiteindelijk is dit ook het doel van de begeleiding: leerlingen leren leren, zodat zij zelfstandig weer verder kunnen.